کاشت ایمپلنت و بهداشت دندان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ دندانپزشکی ما خوش امدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های دندان پزشکی و آدرس dentalnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 120
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 16
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 45
:: بازدید ماه : 107
:: بازدید سال : 919
:: بازدید کلی : 3992

RSS

Powered By
loxblog.Com

مختصری از تحولات دندانپزشکی روز در ایران و جهان

کاشت ایمپلنت و بهداشت دندان
چهار شنبه 25 دی 1398 ساعت 16:32 | بازدید : 109 | نوشته ‌شده به دست adrina | ( نظرات )

نحوه تمیز کردن ایمپلنت های دندان

رعایت بهداشت ایمپلنت دندان، بهترین کاری است که می توانید در خانه انجام دهید تا از طول عمر سالم ایمپلنت اطمینان حاصل شود. این امر به ویژه در روزهای بلافاصله بعد از عمل بسیار مهم است. بنابراین در اینجا به بررسی بهترین روش برای تمیز کردن ایمپلنت ها و برخی از ابزارهایی که می توانید استفاده کنید، می پردازیم.

اصولاً تمیز کردن دندانهایتان مانند تمیز کردن دندانهای طبیعی شما به نظر می رسد. به سادگی روزانه مسواک بزنید، نخ دندان و حتی از دهانشویه های غیر الکلی استفاده کنید.

اما از آنجا که این دندان ها، مصنوعی هستند، موارد خاصی باید در نظر داشته باشید. ذرات غذایی و باکتری ها می توانند در نواحی اطراف ایمپلنت گیر کنند. این می تواند منجر به تشکیل پلاک شود که در صورت عدم درمان منجر به عفونت می شود.

برای تمیز نگه داشتن دندانهای مصنوعی خود تا حد امکان، باید به تمیز کردن ایمپلنت دندان توجه کنید.

استفاده از برس های مخصوص

می توانید از یک مسواک معمولی برای مسواک زدن روی ایمپلنت های دندانی خود استفاده کنید، اما گاهی بیماران نمی دانند از چه مسواکی استفاده کنند. در هنگام استفاده از مسواکهای صوتی، برقی یا دستی تفاوت اساسی وجود ندارد، بنابراین هر کدام از موارد، مناسب برای استفاده هستند.

ملاحظات اصلی باید این باشد که قلم مو روی کاشت شما چه احساسی دارد و استفاده از آن آسان است. اما هر مسواکی را که انتخاب کردید، باید نرم باشد.

 

استفاده از نخ دندان در بهداشت ایمپلنت

انواع نخ دندان ها در داروخانه ها وجود دارد، و انتخاب صحیح آن بسیار دشوار است. به طور کلی، دندانپزشکان استفاده از نوار یا نخ بلافاصله برای کاشت ایمپلنت را توصیه می کنند، زیرا نخ دندان می تواند از بافت اطراف دندان و لثه محافظت کند.

برای ایمن بودن، با دندانپزشک خود در مورد اینکه چه نخی برای پروتز خاص خود می توانید استفاده کنید، صحبت کنید.

 

استفاده از محرکها در بهداشت ایمپلنت

مواد محرک واقعا می توانند بافت لثه سالم را ترغیب کنند، که این موضوع در حفظ ایمپلنت دندان بسیار مهم است. بهترین نوع استفاده از محرک ها لاستیکی هستند تا روی لثه ها ملایم باشند.

 

تمیز کردن ایمپلنت دندانپزشکی حرفه ای

بسیار مهم است که به طور دوره ای ایمپلنت دندان خود را توسط یک متخصص تمیز کنید. آنها می توانند به تمیز کردن ایمپلنت، بافت اطراف و دندانهای طبیعی شما بپردازند. این به دور نگه داشتن باکتری ها کمک می کند، که دندان ها دچار عفونت نشوند. به علاوه، خوب است که دندانپزشک بر وضعیت کلی و تراز ایمپلنت نظارت داشته باشد.

بهداشت پزشکی شما احتمالاً با روشی انجام می شود که بسیار عمیق تر از سطح دندان ها می باشد. و زیر لثه ها را نیز تمیز می کند تا پلاک را از بین ببرد. این چیزی بیش از حد متوسط ​​تمیز کردن دندان شما است.

ایمپنت دندان و نگه داری آن

ایمپنت دندان و نحوه ی نگه داری آن

چند بار باید دندانپزشک، ایمپلنت شما را تمیز کند؟

هنگامی که برای اولین بار ایمپلنت خود را دریافت می کنید، مرتباً به دندانپزشک خود مراجعه کنید. طی روند چند ماهه، شما احتمالاً چندین بازدید باید داشته باشید.

با این حال، پس از دوره اولیه جذب مجدد و سازگاری، شما باید مانند سایر دندان های خود ایمپلنتتان را ارزیابی کنید. این به معنای مراجعه به دندانپزشک در فاصله ی هر شش ماه است.

شما می توانید ایمپلنت های دندانی را در خانه با تعدادی ابزار تمیز کنید و همچنین برای تمیز کردن حرفه ای به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان

بسیار مهم است که شما بدانید که چگونه ایمپلنت های دندانی را به درستی نگهداری و تمیز کنید، وگرنه می توانید یک یا چند مورد از عوارض ناشی از مراقبت نادرست در مورد ایمپلنت دندان را تجربه کنید.

اگر به طور صحیح تمیز نشود، ایمپلنت های دندانی می توانند خونریزی را شروع کنند که به موکوزیت نیز معروف است. اگر این موضوع زود هنگام ایجاد شود، در واقع برگشت پذیر است، اما اگر بیش از حد پیشرفت کند، برگشت پذیر نیست و ممکن است به دلیل عفونت نیاز به برداشتن ایمپلنت و حتی پیوند استخوان داشته باشد.

 

مراقبت از ایمپلنت دندان 48 ساعت بعد از قرار دادن

48 ساعت اول بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندان مهمترین زمان است زیرا در این شرایط علائم برجسته تر هستند.

در ساعات اول بعد از عمل، با ایجاد فشار محکم اما ملایم بر روی بسته های گازی با دندان خود آنها را در جای خود نگه دارید.

بعد از ساعت اول، گاز را عوض نکنید، مگر اینکه خونریزی شدید و مداوم داشته باشید. اگر خونریزی دارید که متوقف نمی شود، گاز جدید را به مدت 30 دقیقه در محل خود قرار داده و سپس آن را بردارید. پس از آن، هر 30 تا 45 دقیقه گاز را تغییر دهید.

در اینجا برخی از علائم را احتمالاً در روز اول مشاهده خواهید کرد:

  • خونریزی مداوم
  • ورم
  • درد

دیدن این علائم به معنای بهبود بدن شما است.

برای کمک به بهبودی هرچه سریع تر و جلوگیری از عوارض، این نکات را رعایت کنید:

  • نواحی جراحی را مختل نکنید
  • شب جراحی، با مسواک ملایم دندان خود را مسواک بزنید
  • بعد از 24 ساعت اول، دهان خود را 2-3 بار در روز با آب نمک بشویید
  • در صورت لزوم از کیسه یخ استفاده کنید

در روزهای دوم و سوم بعد از عمل، مراقب دهان خود باشید. ممکن است متوجه تغییر رنگ یا کبودی در مناطق جراحی شوید، اما این طبیعی است و باید 2-3 روز ادامه یابد. پس از گذشت چند روز، می توانید گرمای ملایم را در محل اعمال کنید تا تغییر رنگ و کبودی کاهش یابد.

برخی از بیماران متوجه بیرون زدگی شدید در دهان خود می شوند. اگر نگران این موضوع هستید، در صورت تمایل با دندانپزشک خود تماس بگیرید. موارد دیگری که ممکن است ایجاد شود لبهای خشک، گلو درد و عضلات فک سفت را تجربه کنید، اما اکثر این موارد از عوارض جانبی استفاده از گاز می باشد.

 

معرفی یکی از بهترین متخصص ایمپلنت تهران

کلینیک دندانپزشکی دکتر شهریار الیاهو با بیش از 15 سال فعالیت تخصصی در زمینه کاشت ایمپلنت دندان  واقع دراطراف میدان ونک با در اختیار داشتن کادر مجرب شامل متخصصین مختلف این زمینه ، خصوصا متخصص بیهوشی برای بیماران که از دندانپزشکی ترس دارند ، جراح و متخصص پریودنتال، متخصص ساخت پروتز های دندانی و همچنین سایر متخصصین زیبایی برای لمینت دندان  در کادر خود، به عنوان معتبرترین دندانپزشکی تهران شناخته می شود که با ارائه هزینه های مناسب و ایمپلنت ارزان روزانه تعداد بسیار زیادی از بیماران برای انجام کاشت ایمپلنت مراجعه می کنند 




:: موضوعات مرتبط: دنداپزشکی ایمپلنت , ,
:: برچسب‌ها: انواع ایمپلنت , ایمپلنت دندان , ایمپلنت فوری , ایمپلنت یک روزه , ایمپلنت جدید , ایمپلنت دندان جلو , قیمت ایمپلنت , هزینه ایمپلنت , هزینه جراحی ایمپلنت دندان , تعرفه ایمپلنت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: